dinsdag, december 27, 2005

Kerst

Donderdag heb ik gewoon gewerkt.
Vrijdag de boodschappen en zo gedaan en heb ik taarten staan bakken.




Vrijdagavond hadden we een kerstborrel bij Bever in Arnhem. Het was erg gezellig.
Bas speelde op de piano kerst en andere liedjes.
We hadden dia's, presentaties, digitale foto's en gewone foto's te bekijken.
Een ieder kreeg een rugzak met een fles wijn en een klein cadeautje met gedicht erbij.
De gedichten werden voorgelezen. Soms was het wat serieus, maar meestal toch wel lachen...






Zaterdag moest ik nog de hele dag werken.
Rob, Kimberly en Newly kwamen me ophalen.
's Avonds hebben we de cadeautjes van onder de kerstboom uitgepakt.
Kimberly heeft eindelijk de Nintendo DS met wel 3 spelletjes erbij gekregen. Ze was er dolgelukkig mee.
Rob en ikzelf hadden allebei wat dingen van van Dongen. Heeeeeeeeeerlijk!

Zondag was ik jarig...al weer 41 geworden!
's Ochtends hebben we lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan.
We hebben ook alvast wat dingen voor het kamperen klaar gelegd en gezet.
Begin van de middag kwam Peter even langs en even erna ook Josien.
We hebben even rustig zitten praten over van alles en nog wat.
Voordat de rest van de visite kwam heb ik Newly nog even lekker uit kunnen laten. Heerlijk even buiten.
Het huis zat op een gegeven moment aardig vol. Ik vond het erg gezellig!





Van iedereen heb ik erg leuke en nuttige cadaus gehad. Ik ben er erg blij mee!


Rond 18.00 uur was iedereen weer vertrokken. Nu konden we de spullen in de auto doen... op naar de Belgische Ardennen.
Binnen 2 1/2 uur waren we bij camping La Fluence in Comblan au pont.
Tent opzetten, vuurtje maken en wat eten. Een erg leuke bijzondere afsluiting van mijn verjaardag.
Op een gegeven moment begon het wat te regenen. We zijn toen de tent maar in gegaan.
Met Newly ging het heel goed in de tent.

De volgende dag, maandag, hebben we ons kampement weer opgebroken, nadat we een lekker ontbijtje genuttigd hadden.



Toen zijn we op pad gegaan naar de Ninglispo om daar wat te gaan wandelen.
We hadden eerst wel zin in een kopje koffie. Het cafeetje bij de Ninglispo zat helaas nog dicht. Dan maar even doorrijden naar Annemarie van Chalet Weekend.
Annemarie vond het leuk ons weer eens te zien.
Bij haar hebben we een lekker kopje koffie gedronken en de nieuwe was/douche-gelegenheid bewondert.
Daarna zijn we toch maar weer terug naar de Ninglispo gegaan om daar een Kerstwandeling te maken.
Het was echt winters. Toen we er aan kwamen begon het te sneeuwen.
Newly vond het allemaal wel spannend en wij (Rob, Ria en Kimberly) genoten hiervan.






Na de wandeling hebben we Newly lekker schoon en warm gewreven met een handdoek en zijn we toen nog een lekker soepje en hamburger wezen eten bij het cafeetje, dat nu wel open was. Toch wel lekker...wat lekkers te eten en drinken en even lekker opwarmen.
Het was nog best wel vroeg en we besloten om nog wat rond te rijden en dan bij het plaatsje Stavelot te gaan kijken.
Stavelot is een leuk plaatsje. Nu was het er niet zo druk, maar in de zomer zal het zeker druk zijn hier. We hebben de opgravingen van de muren van een oude Abdijkerk bewondert en hebben in een leuk cafeetje in het centrum nog wat gedronken.
Hierna zijn we weer richting Nederland vertrokken.



Ik vond het echt genieten zo met z'n viertjes.
Het slapen in de tent was ook weer bijzonder. We hebben het niet koud gehad. Newly was heel rustig in de tent en vond het heerlijk om tussen Kim en mij in te liggen... zijn twee bazinnetjes.

Gisteravond hebben we met z'n allen naar een kerstfilm zitten kijken en hebben we lekker allerlei hapjes zitten nuttigen.
Ook nu was dit een gezellige avond.

Vanochtend een beetje uitgeslapen.
Vanmiddag ben ik samen met Kimberly, Renate en Newly op de Ginkelse heide wezen wandelen. Er stond wel een koud windje. Een beetje lekker door stappen, dan heb je er geen last van!





Geen opmerkingen: