dinsdag, januari 31, 2006

Heerlijk weer

8 januari was de laatste les van de Puppycursus.
Het was een leuke cursus.
Ik heb hem samen met Kimberly gedaan.
We vonden het jammer dat het afgelopen was.
Helaas is er bij Omega-dogs in Heelsum geen vervolgcursus.
Ik wilde met Newly graag nog een cursus gaan doen en in de toekomst iets van behendigheid.
Ik ben toen maar eens op zoek gegaan naar een andere hondenschool.
Het is Hondentrainingsschool Alfa geworden. http://www.hondenschoolalfa.nl/alfa.html
Vorige week dinsdag ben ik er wezen kijken en gisteren ben ik samen met Newly aan een nieuwe cursus Basis-Gehoorzaamheid begonnen.
In de groep waar we zitten is Newly de jongste met z'n 5 1/2 maand.
De groep bestaat uit 3 Herders, 1 zwerfhond uit Spanje en 1 Kooikerhondje Newly dus.

Vanochtend ben ik bij pappa en mamma wezen koffie drinken.
Na 1 januari had ik hen niet meer gezien.
Het was erg gezellig om weer even face to face bij te kunnen praten.
Ik had Newly ook meegenomen en die voelde zich ook weer prima op zijn gemak.

Na de koffie zijn we nog naar het losloopgebied bij de Eder Heide geweest.
Wat een mooi gebied en bovendien wat leuk...



Je komt er vooral tussen de middag heel veel mensen met honden tegen volgens de eigenaresse van twee witte herders en nog een klein hondje van 5 maanden.
Newly heeft er heel wat afgeravot met de verschillende honden die we daar tegen kwamen.
De leukste hond vond ie nog een leuke kleine bruine Golden retriever. Met deze hond heeft hij een klein beetje gestoeid maar ook lekker door de hei gerend en gesprongen.

Geen opmerkingen: