vrijdag, augustus 17, 2007

Newly naar de DA

Vanaf dinsdag is Newly niet helemaal in zijn hum.
Gisteravond vond ik hem zooooooooo zielig.
Vanochtend was hij zo moe.
Ik heb hem naar beneden gedragen en toen moest ie ook weer zo piepen.
Toen heb ik maar besloten om de dierenarts te bellen. Gelukkig mochten we vanmorgen meteen komen.

De DA vond hem wel erg zielig. Hij stond daar met z'n koppie naar beneden en de staart tussen zijn poten.
Volgens de DA had Newly veel pijn. Ze heeft hem onderzocht en kwam tot de conclusie dat ie pijn in zijn rug heeft. Waarschijnlijk zijn spieren...
Hierop vond ze dat hij een kuur van 3 spuiten nodig heeft en wat extra pijnstillers.

Ik dacht dat hij misschien blaasontsteking had, omdat er wat viezigheid uit zijn piemeltje kwam.
De DA zei dat er bij ons in de wijk wel wat loopse teefjes zouden rondlopen en dat Newly daar wat opgewonden van geraakt zou zijn. Het komt wel meer voor dat reutjes dan door de opgewondenheid wat extra afscheiding kunnen hebben.

De eerste spuit heeft hij vanochtend gehad. Eerst even een stukje van zijn poot kaalgeschoren en daarna moest de spuit gezet worden. Dit wilde niet meteen lukken, zielig voor Newly. Hij was heel erg braaf en bleef vrij rustig!
Omdat er toch nog wat bloed uit het wondje kwam moest ie nog een verbandje om zijn poot.

We waren met de auto. Heel voorzichtig in de auto. Terug naar huis heb ik rustig gereden. Hij zat zo zielig in de auto...


(foto gemaakt door Kimberly)

Morgen moeten we weer een spuit halen en zondag ook nog een keer.

Geen opmerkingen: