zondag, juni 01, 2008

Springen op Teuge

afgelopen weekend
zondag 01 juni 2008
Tjongejonge wat hebben we geboft afgelopen weekend. Terwijl de rest van Nederland grotendeels onder een laag nevel werd bedolven kon de JMP 35 lifts naar hoogte vliegen. De drie teams, tientallen tandempassagiers, Pathfinder NL en natuurlijk onze solo-springers konden het grootste deel van zowel de zaterdag als zondag aan hun trekken komen. Het 'gat van Teuge' maakte zichzelf weer eens waar.


En eindelijk was ik dit weekend ook één van de springers!

Na mijn opleidingsdag vorige maand moest ik nog steeds de harnascheck doen.
Zaterdagochtend was ik al vroeg op Teuge.
Na veel wikken en wegen besloot ik de stap nu toch te nemen.
De vorige keer klapte ik dicht en zag het niet zitten om alleen te springen.
Nu was ik wederom gespannen.
De procedures zitten wel in mijn koppie, maar hoe reageer ik wanneer er iets niet goed gaat? Angst voor iets wat niet goed zou kunnen gaan...
Ik ben onzeker over mezelf.
Mijn instructeur Danny Vink was ook niet overtuigd van mij.
Uit veiligheidsoverwegingen wilde hij mij niet alleen laten springen.
Na een gesprek tussen ons stelde hij voor om een tandemsprong te maken.
Leek mij een prima idee!

Zo gebeurde het dat ik samen met Danny zaterdag de kist instapte net voor het middaguur en dat we er samen uitsprongen op een hoogte van 12000 ft (ongeveer 4 km hoogte). We maakten een vrije val van maar liefst 50 seconden met een snelheid van zo'n 200 km per uur. Geweldig!!!



Voor de 2500 ft opende Danny onze chute. Schokje...en daar hingen we dan.
Bochtje naar links, bochtje naar rechts...een paar hele scherpe bochten...GAAF HOOR!!!


Boven de landingsplaats bochtje naar links tegen de windrichting in en daarna landen.




Super, super...ja echt super gaaf zo'n sprong!
Ik ben erg blij dat ik het zo gedaan heb!
Dit was leuk, jaja echt FUN.
Zo'n sprong wil ik nog wel een keer maken :)

Van deze "mooie sprong" is een DVD gemaakt en tevens een serie foto's,
de link volgt.

1 opmerking:

Anoniem zei

KEIGAAF!!!!!!!

Lijkt me echt kicken, maar ik ben bang dat als puntje bij paaltje komt ik toch stiekum niet durf!

Echt een hele mooie foto.

Groetjes

Nance