donderdag, mei 25, 2006

Hemelvaartsdag 2006

Toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde gingen we ieder jaar dauwtrappen.
Voor dag en dauw stonden we paraat bij de brandweerkazerne waar vandaan we per fiets samen met hele gezinnen gingen dauwtrappen.
Het was altijd spannend waar de tocht ons naar toe zou brengen. Natuurlijk was het ook steeds weer afwachten of een ieder de tocht tot het eindpunt zou halen per fiets... Als bezemwagen reed er altijd een auto van de brandweer mee.
Maar... tijden veranderen... mijn pappa en mamma genieten nu van de spaanse zon en wij slapen heerlijk uit op deze hemelvaartsdag.
We genieten nu op een andere manier van onze extra vrije dag...lekker thuis!

Ooit kreeg ik van mijn vader een vogelhuisje toen hij en mijn moeder gingen verhuizen naar hun appartement. Nu naar jaren is het huisje in bezit genomen door een koolmezenfamilie. Pappa en mamma koolmees vliegen af en aan om hun kroost te voeden.
Het is een drukte van jewelste.
Vanochtend hoorden we de kleintjes behoorlijk piepen toen wij nog heerlijk in ons bedje lagen. Leuk om te horen. Ik ben benieuwd wanneer ze uit zullen vliegen...





Geen opmerkingen: